امروز چهارشنبه  ۵ آذر ۱۴۰۴
۱۴۰۴/۰۹/۰۴- ۰۷:۲۳
4 آذر 1404 - 07:23
.

دستاوردهای نمایشگاه بین المللی واردات شانگهای - چین 2025

گزارشی از دستاوردهای نمایشگاه بین المللی واردات شانگهای-چین 2025 و چگونگی حضور شرکتهای ایرانی در حوزه‌های مختلف تجاری از جمله کالا، خدمات و فناوری

  به نقل از سایت نمایشگاه بین المللی واردات چین در هشتمین نمایشگاه واردات امسال که از 5 لغایت 10 نوامبر طبق روال سالهای اخیر در بخشهای مختلف تجاری، فناوری، کسب و کار و سایر حوزه‌ها برگزار شد، رکورد های جدیدی به ثبت رسیده است.  این نمایشگاه  در مساحتی بیش از 367 هزار متر مربع با حضور بیش از 41 هزار شرکت  کننده  از 138 کشور دنیا، موفق ترین در تاریخ برگزاری این نمایشگاه ارزیابی شده است.. تعداد بازدیدکننگان با 8.2 درصد افزایش به 922 هزار بازدید کننده رسید، که بیشترین آمار در مقایسه با تاریخ برگزرای این نمایشگاه بوده است. شرکت کنندگان 461 نوع آوری پیشرفته در حوزه‌های کالایی ، خدمات و فناوری را در این دوره از نمایشگاه معرفی نموده اند که از این تعداد  65ردیف مربوط به آسیا، 165 مورد برای نوع آوران چینی و مابقی برای نوع آوریهای مبتکرین سایر کشورها ثبت شده است. این نوع آوریها  و پدیده‌های جدید عمدتا در حوزه‌های زیستپزشکی، توسعه سبز با کربن پایین و  تجهیزات پیشرفته مربوط به گرایشات جدید مصرف کنندگان از محصولات مرتبط با حیوانات خانگی گرفته تا حوزه خدمات خود مراقبتی و سالمندان  به عنوان نکات برجسته این دوره از نمایشگاه بودند. معاملات صورت گرفته نیز با ارزش  83.49  میلیارد دلار رشد 4.4 درصدی  را به ثبت رسانده است.

 از ابتکارات هشتمین دوره نمایشگاه در حاشیه این رویداد معرفی فعالیت های خواهر خوانده گی تعدادی از شهرها و هم چنین تبادل نیروی انسانی چین با سایر کشورها بود . هم چنین  از  سایر رویدادها  می‌توان به هشتمین مجمع اقتصادی بینالمللی هونگچیائو با موضوع "گشایش فرصتهای جدید، با هدف همکاری برای آینده مشترک" در حوزه‌های امنیت تجارت، چندجانبهگرایی، کشورهای جنوب جهانی و تابآوری زنجیره تأمین  اشاره کرد.

  از ایران نیز 70 شرکت با حضور تقریبا 100 فعال اقتصادی  با هماهنگی دستگاههایی مانند  سازمان توسعه همکاریهای علمی و فناوری معاونت علمی ،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری،  وزارت صمت (سازمان توسعه تجارت ایران) و هم چنین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران  و تهران حضور داشتند.

  این شرکتها در قالب پاویون ملی و تجاری محصولات و خدمات و فناوری‌های خود را در حوزههای گوناگون مانند صنایع غذایی، پتروشیمی، فرش، زعفران، صنایع دستی و صنایع فناورانه در بخش های مرتبط با تجهیزات پزشکی، دارویی و آرایشی و بهداشتی به نمایش گذاشتند.

  پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران در فضایی به مساحت 130 متر مربع و با هدف معرفی توانمندیهای کشور در حوزه‌های تمدنی-فرهنگی و تجارت اجرا شد. در پاویون تجاری با مساحت حدودا 1200 متر، شرکتهای ایرانی محصولات و خدمات خود را به صورت مستقیم به بازدیدکنندگان و صاحبان کسب و کارها معرفی کردند. در سالن تجهیزات پزشکی 20 شرکت دانش بنیان، در سالن صنایع پیشرفته، 7 شرکت فعال در حوزه صنایع پتروشیمی و نفت و گاز از جمله هلدینگ تاپیکو، پتروشیمی جم، زاگرس  حضور داشتند. در سالن کالاهای مصرفی ، پاویون ایران در فضای حدود 150 متر، با حضور 11 شرکت در حوزه صنایع دستی و فرش و هم چنین 6 برند محصولات غذایی در ذیل مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران حضور داشتند.  این حضورگسترده نشاندهنده تلاش فعالان تجاری ایران برای توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش تعاملات تجاری با کشور چین است، که جا دارد این فعالین برای حضور موثر در بازار این کشور، برنامه ریزی و آسیب شناسی دقیقی نسبت به شرکت در رویدادهای تجاری مانند نمایشگاه سال آتی واردات چین داشته باشند. از طرفی باید به راهکارهای بلند مدت مانند مشارکت با کسب و کارهای چینی برای تضمین ادامه فعالیت و حفظ بازار و دوری از رقابت های ناسالم ، استفاده از بسترهای متنوع فروش آنلاین کالا همزمان با ایجاد مراکز پخش و توزیع مناسب کالا در شهرهای بزرگ مثل شانگهای به صورت جدی اندیشه و تدبیر کنند.

 

 

 

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما