امور کنسولی

صدور گذرنامه مجدد در صورت مفقود و مخدوش شدن گذرنامه

فردی که گذرنامه او به سرقت رفته و یا مفقود شده است، می توانند درخواست صدور گذرنامه جدید نمایند. افرادی که سالهای قبل گذرنامه آنان بدلایلی مفقود و یا درحال حاضر در دسترس آنان نمی باشد، باید با توجه به وضعیت اقامتی خود (پناهنده ویا تابعیت مضاعف) درخواست گذرنامه نمایند.

گذرنامه مخدوشه به گذرنامه‌ای گفته می‌شود که سهواً آبدیده، سوخته، فرسوده، خط خورده و یا به نوعی خدشه دار شده باشد.

توجه: حضور شخص درخواست کننده الزامی است.

مدارک مورد نیاز :

1-   ثبت نام در بخش گذرنامه سامانه میخک و چاپ صفحه حاوی کد رهگیری در این سامانه

2- تکمیل دو برگ فرم صدور گذرنامه

3-   ارائه یک سری فتوکپی از صفحات 2 و 3 و صفحه دارای مهر آخرین خروج (درصورت موجود بودن)، اگر مدرکی دال بر تاریخ خروج قانونی از کشور در اختیار نمی باشد، فرم استعلام خروج قانونی باید تکمیل و ضمیمه شود

4-   ارائه اصل شناسنامه جمهوری اسلامی ایران و دو سری فتوکپی از کلیه صفحات (شناسنامه افراد بالای 15 سال باید عکسدار باشد)

5-   سه قطعه عکس دو اینچی (عکس مناسب برای گذرنامه)

6-   اعلام کتبی شرح کامل چگونگی مفقود شدن یا مخدوش شدن گذرنامه بصورت مشروح و خوانا در دو نسخه

7-    ارائه نامه اعلام و تأیید پلیس محلی، مبنی بر مفقود شدن گذرنامه

8-   ارائه فتوکپی کارت ملی

9-   ارائه اصل رسید هزینه صدور گذرنامه واریزی به حساب بانکی کنسولی و یا پرداخت در محل کنسولی براساس تعرفه خدمات کنسولی

10- نشانی محل اقامت به صورت تایپ شده و به زبان چینی به همراه شماره موبایل متقاضی

11- تکمیل فرم درخواست ارسال مدارک به صورت پستی در صورت تمایل

ملاحظه: متقاضیانی که مدارک شماره 3 و 7 را به همراه ندارند، می‌توانند از طریق خویشاوندان خود اصل مدارک فوق را به اداره سجلات و احوال شخصیه وزارت امور خارجه واقع در تهران، خیابان امام خمینی (ره)، سر درب باغ ملی، ساختمان شماره 3 و یا یکی از دفاتر نمایندگی‌های وزارت خارجه در مراکز استان‌ها ارائه نمایند. کپی مدارک ارسالی از سوی اداره سجلات و یا دفاتر استانی وزارت خارجه به منزله اصل مدارک تلقی خواهد شد.